Thursday, March 10, 2011

BEXTER to the next step!

Assalamualaikum dan selamat sejahtera... 
Khamis, 10 Mac 2011: Huahuahuaha...lama xsinggah blog aku sendri utk update (padahal aku lupe aku ada blog)...hmm..so far xde banyak perkara yg jadi kebelakangan ni...kecuali baru2 ni aku beli hp baru, Sony Ericsson Xperia X10 Mini...heheh...tp ari ni xnak la crita pasal tu...ari ni aku nk story pasal show band aku (Bexter) di OVO Bistro, Damansara (Uptown lama) yang berlangsung pada 6 Mac 2011.

Actually, Bexter ni baru je di tubuhkan pada 24 Mac 2010 tahun lepas...bermula ngn band "dummies" yg main lagu2 Metallica ngn lagu ape ntah lagi (so far banyak main Metallica)...ntah cmne, masing2 da mula tunjuk komitmen masing2, kepala pun sama2 gila, rumah plak dekat2 so why not kami serius dlm membentuk band ni menjadi band yg betul2 band tiada band selain band2 belaka kan...

Sebenarnya 6 Mac 2011 ni adelah show kami yg ke 3 (sebelum ni dekat Menara PGRM, Cheras ngn Ampang..aku lupa nama tempat kat Ampang nih)...kami jugak da d informkan yg show kali ni berkonsepkan "Vote"...dia mcm competition gak la...mana2 band yg wat show, klu penonton suka, mreka akan vote melalui minuman yg mereka order yg akan di beri satu kertas utk mreka vote band mana yg mereka suka. So, klu band terpilih, band tu akan mara ke peringkat separuh akhir dan seterusnya akhir. Klu menang, band tu akan dpt wat show kat OVO Bistro dengan berbayar. Wat part time best ni kan...heheheh...tp utk Bexter, tu bukan yg kami kejar (klu dpt pun bonus la kan..hihi), kami cume nk org kenal Bexter melalui lagu + style pembawaan lagu yg kami bawa pada penonton.

Band2 yg wat show/bertanding mlm tu sume best ngn style tersendriri tp aku rasa yg btul2 bawak genre metal, band aku je kot...huhuhh...xkisa la, as long dpt perform...tp xsangka plak band kami mara ke pringkat sterusnya (semi-final) xsala aku gak, saringan ni ada 4 minggu...Bexter minggu ke 2...so ada lagi 2 minggu sebelum semi-final...so korang yg mana2 free tu mai lew support Bexter...nnti aku update tarikh...

Bexter (from left to right): Eran, Ratno & Apis)
Ok, wat amsa ni tu je la aku nk update, jumpa korang lagi okaaayyy...babai n assalamualaikum...

Link Bexter: http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Bexter/144925132189053 (kt dalam ni ada video masa show kat OVO Bistro ari tu..silakan tengok)

Akhir kata, Majulah Metal utk Malaysia!!! \m/

1 comment: